PILATES

A pilates harmóniát hoz az életedbe.

A mozdulatok egyszerűek.

Nem kell, hogy sportoló légy.

Könnyedén elsajátíthatod a gyakorlatokat.

Hihetetlen mozgékonyságra, erőre, stabilitásra tehetsz szert.

A pilates olyan, mint egy őrangyal.

Vigyázza minden tevékenységed.

A pilates a legjobb megoldás mozgásszervi panaszokra.


Joseph Pilates élete


Joseph PilatesNémetországban született 1880-ban. Beteges gyermekként asztmától, reumás láztól szenvedett. Az egész életét annak szentelte, hogy fizikailag erős legyen. Fiatal korában testépítést, műugrást, síelést és tornát tanult.

1912-ben Angliába költözött, ahol eleinte mint boxoló, cirkuszi akrobata és angol nyomozók önvédelmi oktatója kereste a kenyerét.

Az első világháború kitörésével internált lett, ápolóvá vált. A táborban nem bírta nézni amint a betegek ágyban fekve vesztegelnek, így rugókat szerelt az ágy fej-felőli részére és elkezdett erőedzést alkalmazni, a rugókat használva ellenállásként. Azok a betegek, akik rendszeresen edzettek, hamarabb felépültek. A háború után Hamburgban Pilates folytatta programját, ahol a helyi rendőri erőkkel dolgozott.

1926-ban Amerikába ment. A „Pilates” kezdett népszerűvé válni tánc, egészség, sport és divat magazinok , mozgásstúdiók, iskolák és sportorvosi klinikák körében az egész országban.
Az évek során folyamatosan használták nem csak erősítésre, hanem sérülés utáni rehabilitációra is. 1967-ben bekövetkezett halála óta a Pilates technika a különböző iskolák hatása alá került.

Pilates alapelvek

KONCENTRÁCIÓ

A test tudatos kontrollja, fókuszálás és öntudatosság – a gondolatainkra kell fókuszálni és arra, hogyan hat a testünkre a gyakorlat. Felismerni és reagálni a fizikai és érzékszervi üzeneteket, amiket kapunk.

LÉGZÉS

A légzés elengedhetetlen része a technikának, hátra-oldalra irányul, amíg a mély hasizmok enyhe kontrakcióban vannak.

KÖZPONTOSÍTÁS

A Pilates alapú gyakorlatokban a központod az „Erő Házad”( Power House). Minden gyakorlat a hasizmok kontrakciójával kontrollált. A test egy egységként dolgozik.

KONTROLL

„ A jó tartás akkor szerezhető meg, ha az egész test mechanizmusa tökéletes kontroll alatt van.”
(J.Pilates)

Csakis kontrollal lehet a folytonos folyamatos mozgást végrehajtani. A lassú mozgás lehetővé teszi a pillanatnyi korrigálást. A gravitáció ellenében dolgozva erősítjük a testet. Minél lassabb a mozgás, annál nagyobb erő kell a végrehajtásához.

PONTOSSÁG

Izom kontroll és mentális kapcsolat a gyakorlással együtt szükséges hogy elérjük azt a precizitást, amit Joseph Pilates javasolt.

ÁRAMLÓ MOZGÁS

Kapcsolat a belső egyensúly és a külső gravitáció között, amikor mozgunk.

EGYENSÚLY

A tartásért felelős izmok kiegyensúlyozásán keresztül kezdjük megérteni testünk struktúráját, és a különböző izmok, izomcsoportok kontrollálása által válunk képessé az izolációra.

RUTIN

Csakis folytonos gyakorlással érhető el a Pilates módszer igazi hatása. A tökéletes testtartás és fittség csak kitartással érhető el.

TRX

A TRX jelentése: teljes testfeszítéssel végzett gyakorlatok.

Egy speciális heveder segítségével, izgalmas edzéseken élvezheted tested működését.

Hihetetlen élményt nyújt az egyszerű gyakorlatok végrehajtása TRX-el.

Stabil izületek, erőteljes izomzat, robbanékonyság elérése a cél.

A Stúdió 38. TRX edzésein tested életre kel.

Használd a tested a gépek helyett!

A TRX története


A TRX® Suspension Trainer® egy hordozható funkcionális tréning eszköz, mellyel erőt, egyensúlyt, hajlékonyságot és az ún. core izmok (törzsizmok) stabilitását tudod fejleszteni.
Az eszközt az amerikai haditengerészet elit csapata fejlesztette ki. Randy Hatrick és csapattársai kikötőkben, raktárakban, hajókon és tengeralattjárók belsejében keresték a lehetőségét annak, hogy folyamatosan csúcsformában legyenek.
A TRX® Suspension Trainert először a katonaságon tesztelték, napjainkra viszont már az amerikai fitnesz szakemberek kedvenc eszközévé vált.
Gyakorlatanyagát több százra teszik és folyamatosan bővül, amelynek csak a felhasználói képzelet szabhat határokat!

A TRX-ről gyógytornász szemmel


A TRX® Suspension Trainer® egy funkcionális tréning eszköz, mellyel erőt, egyensúlyt, hajlékonyságot és az ún. core izmok (törzsizmok) stabilitását lehet fejleszteni. A TRX segítségével lehetővé válik a teljes test erő-állóképességi edzése. Vagyis, miközben erősítünk, a gyakorlatok intenzitása miatt a pulzusszám is emelkedik, így a szív-és érrendszer is hatékonyabban működik.

A TRX az emberi test saját súlyát használja fel a vázizomzat erősítésére, mely fontos a helyes testtartás kialakításában. Éppen ezért bárki, bármikor elkezdheti nemtől, kortól, fittségi szinttől függetlenül.
Rendkívűl jól alkalmazható tartáshibával, súlyfelesleggel küzdő fiatalok, illetve felnőttek specifikus edzésében.
Az eszköz sokoldalúságának köszönhetően folyamatos a törzsizmok munkája és az instabil helyzetek miatt a proprioceptív érzékelésre is szükség van.
A propriocepció, vagyis az ízületi helyzet­érzés fontos szerepet játszik az ízület dinamikus stabilitásában, az ízület védelmében.
Mindennapi életünk során nagyon fontos a koordináció, az egyensúly és a funkcionális motoros képességek fejlesztése, helyreállítása és megtartása.
A koordináció olyan mozgás-összehangoltság, amely részben a központi idegrendszer által szabályozott automatikus funkció, részben finoman megtervezett akaratlagos mozgások eredménye. Dinamikus jelenség, mely a stabilitás és mo­bilitás kombinációja.
Feladata a test megtartása a térben és kontrollált, koordinált elmozdítása.
A sok esetben elgyengült poszturális izmok fokozott aktivitást mutatnak az eszköz hasz­nálata során. Az állandó egyensúlyozás, izmaink állandó koordinálása, folyamatosan frissen tartja idegrendszerünket, mely növeli a koncentráló képesség idejét, így nagyban javítja az életminőséget is.
Mindezek együttes fejlesztésére ad lehetőséget egy eszközben a TRX-ben.

Mérai Viktória Kira
Gyógytornász, TRX-oktató

TRX tartásjavításra

Szinte nincs olyan fiatal, akinek ne lenne tartásproblémája. Gyakori a gerincferdülés, a hanyag tartásból eredő mellkas,- és gerincdeformitás. A szülők bánatára, a gyógytorna mégsem népszerű a gyermekek körében. Ezért Mérai Vikrória Kira gyógytornász elsajátította a TRX-használatát. Kisujjában van ugyan a Schroth-féle scoliosis terápia és a McKenzie gyakorlatok, a TRX használatával mégis vonzóbbá tudja tenni a fiatalok számára, a fejlődésükhöz szükséges edzéseket. A rossz gyakorlatválasztás súlyosbíthat is egy meglévő problémát, ezért szükséges az eszközhasználaton túl a szakember tudása és tapasztalata.
Vakoknak, gyengén látóknak épp úgy élvezetes a TRX használata izomerősítésre, gyorsaság,- egyensúly,- és térirány fejlesztésre.

TRX időseknek

Az idősebb korosztályt is szeretettel várjuk, hisz a legjobban ők tudják, milyen nagy kincs az egészség. Sokszor az uraknak a cipőfűző megkötése, a hölgyeknek már a harisnya könnyebb felvétele is eredménynek számít. 

TPP
Trigger Point Performance®
Myofascial Compression™ Techniques

Trigger Point Performance - STÚDIÓ 38. A Trigger Point Performance egy egészségvédelemmel foglalkozó vállalkozás, mely a sport és életmód területére fordít különös figyelmet.

A Myofascial Compression Technique alkalmazásával az izom és kötőszöveti rendszerre hatunk azáltal, hogy a kezelendő területet speciális eszközökkel nyomás alá helyezzük. Ekkor a vérkeringést akadályozzuk. A nyomás felengedése után a vér visszatódul, kifejtve jótékony hatását.

Ez segíti a fizikai aktivitás során felhalmozódott salakanyag hatékony elszállítását.

Az izomrendszer jó működését segíti, szerkezeti épségét támogatja a lábszártól a nyak felé haladó terápiás kezelés.

Cél a koordináció, erő, stabilitás, rugalmasság, egészséges jó közérzet megtapasztalása a sportoláskor és a hétköznapokban.

Bojtor Ildikó
TPP tréner